Praktisk sejlerskole for voksne

Lær at sejle med Sejlklubben Ebeltoft Vig 2024

Du skal være medlem for at komme på sejlklubbens sejlerskole i praktisk sejlads.

Informationsmøde og tilmelding: 29. april 2024 kl. 19-20.30

I 2024 består kurset af

• 8 mandage kl. 18-21 + debriefing og hygge i klubhuset: 6., 13. og 27. maj. 10. juni, 5. og 19. august samt 2. og 16. september
  • 4 weekend-dage kl. 9-14 + debriefing: søndag 26. maj, 23. juni, 25. august og lørdag den 21. sept.

Når vejret tillader det, sejler vi på vandet, hvor du lærer alt fra at sætte sejl, lave mand-over-bord manøvre til at pejle et sømærke og styre båden sikkert i havn. Vi bruger primært undervisernes egne kølbåde og klubbens Ynglinge.

Det kan ske, at det blæser for meget til at sejle ud. Så bliver vi i havnen og gennemgår forskellige andre funktioner og kvalifikationer, man har brug for, når man sejler. Det kan for eksempel være sikkerhed, sejladsplanlægning, motorlære eller blot at fortøje skibet sikkert.

Se også læringsmålene.

Når første års pensum er gennemført, og alle discipliner er trænet, har du kompetencer til at bestå den praktiske prøve til duelighedsbevis. Hvis man ønsker det, vil det blive muligt at tage denne prøve i Ebeltoft i foråret 2025.

Praktisk info: Sejlklubben har svømmeveste til udlån, men vi anbefaler, at I anskaffer jer en rigtig redningsvest. Medbring evt. en madpakke – særligt i weekenderne, hvor vi er på vandet i længere tid.

FOR TEORI – KLIK HER

Ekstra fordele VED AT VÆRE MEDLEM

Som medlem af sejlklubben kan du deltage i kapsejladser om tirsdagen, deltage i fællesspisninger, fester og udflugter til Tunø og Samsø samt adgang til at leje klubhuset på attraktive vilkår. Når du har gennemført sejlerskolen på tilfredsstillende vis, kan du få adgang til som medlem gratis at sejle (og vedligeholde) Ynglingene. Læs mere om Ynglinge. Vi har også SUP-boards, som man kan få et gratis aftenkursus i og herefter låne til eget brug.

Undervisere:

7 kompetente instruktører underviser på skift. Der er plads til 6 kursister, som følges hele vejen igennem.

Der er 2-3 instruktører hver gang, som sejler med i 2-3 forskellige både. I kan møde instruktørerne til informationsmødet, hvor I får udleveret en oversigt over kursusdage og kontaktoplysninger på instruktørerne.

Pris:

1200 kr. + ca. 100 kr. til materialer
Kurset er kun for medlemmer.
Se hvordan du bliver medlem

Yderligere info:

Kursusleder: