Kapsejlads

Savner du spænding, og har du lyst til smukke naturoplevelser på Ebeltoft Vig

Sejl med tirsdag aften, når Sejlklubben har kapsejlads

Medlemmer sejler kapsejlads i egne kølbåde hver tirsdag aften fra maj til og med september. Dertil kommer nogle kapsejladser i udvalgte weekends.

Alle kan være med, og det ville være skønt, om flere medlemmer ville deltage. Man kan prøve at sejle med uden målerbrev, dog højst en sæson, ligesom vi har et tourløb for sejlere, der vil sejle uden spiler.

På www.websejler.dk finder vi et omtrentlig mål, der passer til din båd, hvis du ikke har et målerbrev.

Husk at gaster også skal være medlem af sejlklubben.

Sæson 2024 – tirsdage

Baner: Alle både sejler samme bane, som fastsættes og præsenteres på skippermøde i sejlklubben klokken 18 (i oktober er det kl. 17). Nedenfor kan du downloade et kort over de bøjer, vi bruger til banen.

Respitstart: Det vil sige, at man starter på forskellige tidspunkter – og så gælder det om at komme først i mål.  Du får et antal sekunder, som du har ekstra per sømil i forhold til den langsommeste båd (som starter 18.50) – som ganges med banens længde – så har du dit starttidspunkt. Det gør det lettere for begyndere, at man ikke har en samlet start.

Løb: Der er 3 tirsdagsløb: Et for små både, et for store både og et for både, der sejler uden spiler. Sæsonens vinder kåres til afslutningsfesten efter den sidste lørdagskapsejlads.

Socialt: Efter kapsejladsen opfordrer vi til, at man mødes i klubhuset til en øl eller vand. Man kan også arrangere fællesspisning, hvis man har lyst til det.

Kapsejladskalender 2024

Der er planlagt følgende andre kapsejladser i år. Weekendsejladser har skippermøde klokken 9:

• 11. maj: Hjelm Rundt med fælles grill for dem, der har lyst om aftenen.
  • 8-9 Juni: Ebeltoft Two Star: Skippermøde 09:00 – Destination Århus Sejlsportscenter – kapsejlads retur søndag
  • 17. August: Tunøræs med fest om aftenen på Tunø (medbring mad til grillen).  Alle kan deltage i festen, uanset om de har været med til kapsejladsen. Tag venner og familie med til denne skønne kapsejlads event.
  • 24. August: EM Klubmesterskab
  • 14. September: Ebeltoft Challenge 2024: Sjov, udfordrende og anderledes ( Reservedag søndag )
  • 28. september: Vigen rundt, sæsonafslutning og fest om aftenen.

Se hvad klubben ellers har at byde på i vores kalender

Ny GAST?

I Kapsejladssæsonen mødes vi hver tirsdag i klubhuset kl. 18:00 til skippermøde, hvor aftenens kapsejlads aftales.

Mød op, så finder vi en båd, du kan sejle med. Du behøver ingen forudsætninger, men tag varmt og vandtæt tøj samt skridsikkert fodtøj på. Du kan låne svømmevest og evt. sejlerbukser af sejlklubben.

Kontakt evt. kapsejladsudvalget først.

Program for kapsejladser

Klik på linket og se kapsejladskalenderen i klubbens kalender

Kort og resultater

Følg linket for at se kort over banerne